سلامت

بهترین زمان برای نوشیدن شیر را بشناسید

مطابق داروی آیورودا (Ayurvedic) ، یک سیستم بهداشتی جایگزین با ریشه در هند ، شیر گاو باید در عصر مصرف شود ، دلیل این امر آن است که مکتب فکری آیورودا (Ayurvedic) شیر را محرک خواب آور و هضم سنگین می داند و آن را به عنوان نوشیدنی صبحگاهی نامناسب می کند ، هنوز هم ممکن است از خود بپرسید که آیا شواهد علمی برای تأیید این ادعا وجود دارد ، یا اینکه نوشیدن شیر در ساعات دیگر روز بسته به اهداف بهداشتی شما مفید است ، در این پست به شما کمک می کنیم تا بهترین زمان برای نوشیدن شیر را بشناسید.

کی شیر بنوشیم ، آیا زمانبندی مهم است؟

در موارد خاص ، نوشیدن شیر در یک زمان خاص ممکن است به شما کمک کند بیشترین مزایا را به دست آورید.

برای سلامتی عمومی

شیر انواع مواد مغذی برای سلامتی را فراهم می کند و نوشیدن یک لیوان در هنگام وعده های غذایی یک راه آسان برای افزودن آنها به رژیم غذایی شما است ، در واقع ، ۱ لیوان (۲۴۰ میلی لیتر) شیر کامل حاوی:

  • ۱۴۹ کالری
  • ۸ گرم پروتئین
  • ۸ گرم چربی
  • ۱۲ گرم کربوهیدرات
  • ۲۱% از کلسیم مورد نیاز روزانه (DV)
  • ۶% از منیزیم مورد نیاز روزانه
  • ۷% از پتاسیم مورد نیاز روزانه
  • ۱۶% از ویتامین D مورد نیاز روزانه

کلسیم موجود در شیر از رشد استخوان پشتیبانی می کند ، در حالی که منیزیم و پتاسیم برای تنظیم فشار خون بسیار مهم هستند ، این نوشیدنی همه جا نیز از نظر کالری کم است اما سرشار از پروتئین است ، در ایالات متحده ، بیشتر محصولات شیر ​​با ویتامین D غنی شده است ، ماده مغذی دیگری که با کمک به بدن شما در جذب کلسیم ، سلامت استخوان ها را تقویت می کند. با این حال ، همه کشورها لبنیات خود را تقویت نمی کنند ، هنوز هیچ تحقیق نشان نمی دهد که زمان مشخصی برای نوشیدن شیر برای به دست آوردن مزایای سلامتی عمومی آن وجود دارد.

برای کاهش وزن و افزایش عضلات

از آنجا که شیر سرشار از پروتئین است ، ممکن است به کاهش وزن و عضله سازی کمک کند ، غذاهای سرشار از پروتئین مانند شیر می توانند با بهبود متابولیسم و ​​افزایش پر بودن بعد از وعده های غذایی باعث کاهش وزن شوند و این منجر به کاهش کالری روزانه می شود ، علاوه بر این ، نوشیدن شیر بعد از تمرین از رشد عضلات و بهبود ترکیب بدن پشتیبانی می کند.

بخوانید، ۶ راه برای تقویت انگیزه تمرین خود

یک مطالعه ۳ ماهه در ۱۰ زن جوان نشان داد افرادی که ۵ روز در هفته شیر بدون چربی می نوشند در مقایسه با کسانی که شیر نمی نوشند پس از تمرین قدرت ، پیشرفت بیشتری در توده عضلانی و کاهش چربی تجربه کردند ، براساس این نتایج ، بهترین زمان برای نوشیدن شیر برای تقویت رشد ماهیچه و کاهش وزن به نظر می رسد به طور مستقیم پس از ورزش است ، اما به خاطر داشته باشید که نوشیدن مقادیر زیاد شیر ممکن است به دلیل دریافت کالری زیاد منجر به افزایش وزن شود.

برای بهبود هضم

برخی معتقدند نوشیدن شیر باعث تقویت هضم می شود ، اگرچه شواهد علمی این عقیده را تأیید نمی کند ، بنابراین ، هیچ توصیه ای از روز برای نوشیدن شیر برای کمک به هضم وجود ندارد. در عین حال ، می توانید نوشیدن آن را با وعده های غذایی امتحان کنید تا متوجه شوید که آیا تفاوتی ایجاد کرده است.

با این وجود ، برخی از لبنیات تخمیر شده ، از جمله ماست و کفیر ، ممکن است باعث هضم و حرکات سالم روده شوند. این موارد حاوی پروبیوتیک یا باکتری های مفیدی هستند که از میکروبیوم روده شما پشتیبانی می کنند.

هیچ زمان توصیه ای برای نوشیدن شیر برای به دست آوردن مزایای سلامتی عمومی آن وجود ندارد. با این حال ، اگر به دنبال کاهش وزن یا ساخت عضله هستید ، مطالعات نشان می دهد که نوشیدن شیر درست بعد از تمرین بهترین است.

بعضی از گروه ها باید به طور کلی از نوشیدن شیر بپرهیزند یا محدود کنند

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به لبنیات باید از شیر خودداری کنند ، عدم تحمل لاکتوز عدم توانایی هضم قند اصلی شیر است. این وضعیت منجر به گاز ، نفخ و اسهال می شود ، علاوه بر این ، افراد مبتلا به دیابت یا کنترل قند خون ضعیف ممکن است بخواهند میزان مصرف شیر را محدود کنند. از آنجا که شیر حاوی لاکتوز ، نوعی قند است ، ممکن است به بالا بودن قند خون کمک کند.

بخوانید، ۸ نوشیدنی سالم غنی از الکترولیت

اگر میزان مصرف لبنیات خود را محدود کنید ، می توانید چندین شیر جایگزین شیر گیاهی از جمله شیر بادام ، سویا ، بادام و کنف را انتخاب کنید ، بخواهید به دنبال انواع بی نظیر باشید و حاوی افزودنی های غیرضروری نباشید.

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت های لبنی باید از شیر خودداری کنند. گزینه های بیشماری برای محصولات لبنی از جمله شیر سویا و بادام در دسترس است.

سخن آخر

شیر گاو نوشیدنی سرشار از مواد مغذی است که پروتئین ، کلسیم و چندین ماده مغذی دیگر را تأمین می کند ، هیچ تحقیق نشان نمی دهد که شما باید در زمان خاصی شیر بنوشید تا از مزایای سلامتی آن استفاده کنید. با این حال ، برخی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آن بعد از تمرین ممکن است به کسانی که به طور خاص می خواهند وزن کم کنند یا عضله بسازند ، کمک کند ، در کل ، بهترین زمان برای نوشیدن شیر به اهداف و نیازهای شخصی شما بستگی دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن